El dimecres 15 de febrer, al voltant d’uns 330 nens i nenes de 2n de primària de les escoles igualadines: Acadèmia Igualada, Ateneu Igualadí, Dolors Martí, Emili Vallès, Escola Pia, Gabriel Castellà, Garcia Fossas, Mare del Diví Pastor i Mowgli, i de l’escola Marta Mata  de Vilanova del Camí, es van trobar a Can Papasseit per fer la posada en Comú de la Unitat Didàctica Interdisciplinària que, impulsada per les escoles de municipals d’art i de música d’Igualada, organitza l’ajuntament d’Igualada amb el suport de l’ajuntament de Vilanova del Camí.

Prèviament, tots els mestres havien fet dues sessions de formació, de música o de plàstica segons la seva especialitat, amb Kike Cuadros: actor, ballarí, músic i professor, i amb Patrícia Picón: llicenciada en Belles Arts, il·lustradora, dissenyadora i professora de l’escola d’art Gaspar Camps.

L'alumnat va començar la jornada fent una cercavila des de les seves escoles fins a can Papasseit, portant un tros de “terra, aigua, aire o foc” a les mans (unes caixes de cartró degudament pintades que més tard, juntament amb les samarretes que havien estampat i el maquillatge que es pintarien a la cara formarien l’escenografia i l’indumentària de cada un dels elements dissenyats per la Patrícia). A mesura que les escoles arribaven, unes es quedaven a la pista polivalent a assajar amb en Kike i les altres anaven a un altre espai a maquillar-se. Desprès s’intercanviaven els papers i al final quan tots van haver assajat i ja estaven maquillats van sortir a la plaça a esmorzar coca i xocolata, cortesia del gremi de flequers de l’Anoia.

Fotografia Cristian Haro (EMA)

Un xic més tard, cap a les 11, es va fer l’estrena de la UDI “Un Viatge Ple d’Emocions”. Per grups d’escoles, mentre sonaven diferents sons de la natura per donar més força a la representació i en Kike explicava un conte format a partir de idees i frases que els alumnes havien escrit prèviament a les seves escoles, l’alumnat, convertit en follets d’aire, d’aigua, de foc i de terra, expressava corporalment les emocions que sentien quan interpretaven els diferents estats de cada element: de la tranquil·litat d’un rierol o de la flama d’una espelma a la força d’un tsunami o de l’explosió d’un volcà, de la serenitat de la terra a l’inquietud d’un terratrèmol, de la pau d’un aire tranquil a l’angoixa d’un huracà... En finalitzar l’actuació d’un element cada una de les escoles que en formava part mostrava a la resta un petita coreografia de percussió corporal que s’havia creat a la classe.

Com a comiat i amb la presencia d’Eva Maria Vadillo, regidora d’ensenyament de l’ajuntament de Vilanova del Camí, es va fer entrega als formadors i als mestres de cada escola d’un llibret amb un recull de fotografies dels treballs realitzats a cada escola i de tot el procés formatiu i creatiu.

Pel caràcter pedagògic de l’activitat i pel tipus d’espai on es va desenvolupar no va ser factible la presencia de públic, però qui hi tingui interès pot entrar al web de l’ajuntament de Vilanova del Camí i veure els reportatges de fotografia i de Vídeo que Adrian Haro (alumne de l’escola d’Art d’Igualada) i Vilanova TV, respectivament, van fer de l’activitat.

L'alumnat i professorat de l'Escola Municipal de Música i Conservatori d'Igualada oferiran concerts, classes obertes i assajos a diferents espais de la ciutat. Aquestes activitats es sumen a d'altres activitats que s'organitzen a la ciutat entre els mesos de novembre i desembre per Santa Cecília.

 

Un any més, l’Escola Municipal de Música organitza el Cicle de Concerts de Professorat que, en aquesta XXII edició, constarà de quatre concerts d'estils ben variats.

El cicle s’inicia el proper dimarts 8 de novembre amb el concert "El chorinho brasiler".

 

Les classes començaran el dilluns 12 de setembre!

Com a novetats d'aquest curs destaquem el conjunt Folk kids, els dimecres de 19:30h a 20:30h, i el nou Itinerari de Jazz i Música Moderna/Flamenc.

Acosteu-vos a l'escola i de ben segur hi trobareu la proposta que millor s'adapti als vostres interessos.

Els passats 26 i 27 de maig, onze escoles igualadines van participar als concerts de cloenda —quatre en total— del projecte pedagògic SonaEscola que l’Ajuntament d’Igualada, amb la col·laboració de l’Escola I el Conservatori Municipals de Música, ha dut a terme en aquestes escoles.

Cal remarcar la implicació, tant econòmica com ideològica, de l’Ajuntament d’Igualada en aquest projecte, ja que el cost del professorat i part de l’instrumental és finançat amb diners públics, amb la voluntat que l’alumnat de primària tingui l’oportunitat de conèixer i practicar uns tipus d’instruments musicals i de metodologies que rarament es donen més enllà de les escoles de música i els conservatoris i que, tal com demostren molts estudis, incideixen en el desenvolupament del sentit del ritme i en la formació física i motora; proporcionen una millora en l’equilibri, la lateralitat i la motricitat, i milloren les àrees cognitives, afectives i psicomotrius. La seva pràctica ajuda també a augmentar i millorar diversos aspectes com la capacitat d’audició, de concentració, d’assimilació-comprensió, de retenció memorística, d’expressió i de comunicació, beneficiant l’autoestima, la responsabilitat, la socialització, la disciplina i el respecte.

A cada concert hi van participar una mitjana de cent vint-i-cinc alumnes i entre dues i quatre escoles, cada una amb la seva especialitat instrumental, dijous 26: Monalco (violins), Escola Àuria (Orff), Ateneu (Orff), Escolàpies (Orff), Maristes (guitarra) i Acadèmia Igualada (Vent), i divendres 27: Dolors Martí (flauta dolça), Emili Vallès (teclats), Garcia Fossas (batukada), Gabriel Castellà (corda) i Ramon Castelltort (guitarra).

Ma Queralt Martí, directora de l’Escola i el Conservatori Municipals de Música d’Igualada, a banda de felicitar els petits músics va agrair la tasca del professorat i la dels mestres de primària per la seva col·laboració, col·laboració que en molts casos s'ha fet patent al llarg del curs i també sobre l’escenari. El públic assistent, bàsicament familiars del alumnes i mestres dels centres educatius participants van gaudir plenament del concert, i els alumnes, no cal dir-ho, van demostrar amb escreix que havien aprofitat el curs interpretant brillantment el repertori previst.